Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna Forum mieszkańców Teresina
Wirtualny Teresin w opiniach mieszkanców
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Nowe składy dla Kolei Mazowieckich
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Cała reszta Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Nowe składy dla Kolei Mazowieckich
Autor Wiadomość
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
No i druga strona medalu

PKP Cargo chce 35 mln zł za wynajęcie lokomotyw KM
Przetarg na wynajem lokomotyw do push-pulli rozstrzygnięto niemal w ostatniej chwili. Nie wiadomo było do końca, czy wypali, bo zgłosiła się tylko jedna firma. To spółka PKP Cargo, która za dwuletnią usługę chce ponad 35 mln zł - czyli o blisko 10 mln więcej, niż planowały na to przeznaczyć Koleje Mazowieckie. Ich właściciel - samorząd województwa - uznał jednak, że trzeba znaleźć brakujące pieniądze.

Spółka Cargo wynajmie te lokomotywy, których ma najwięcej - to tzw. siódemki, które najczęściej można oglądać w zielonych barwach. Niestety, nie są zbyt nowoczesne. Mogą się rozpędzić najwyżej do 120 km na godz. Na dodatek przy takich lokomotywach nie będzie można w pełni wykorzystać możliwości piętrowych pociągów. Są to składy typu push-pull. Oznacza to, że na końcu pociągu znajduje się kabina sterownicza, do której maszynista powinien wsiąść przy zmianie kierunku jazdy. W takim przypadku lokomotywa raz pociąg by ciągnęła, a z powrotem by pchała. Dzięki temu można zaoszczędzić dużo czasu przy zmianie kierunku jazdy. Do tego są jednak potrzebne nowoczesne lokomotywy, a te Mazowsze kupi najwcześniej za dwa lata.

Wynajęte od PKP Cargo zielone "siódemki" 1 września po raz pierwszy pociągną wyprodukowane przez firmę Bombardier piętrusy. Kilka dni temu do stolicy dotarło 26 takich wagonów. Na jesieni dojedzie jeszcze kolejnych 11. Składy zostaną zestawione z trzech lub czterech wagonów. - Będą kursować na trasach do Radomia i do Siedlec - zapowiada Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich. Piętrusy wyposażone są m.in. w klimatyzację i miękkie siedzenia.

Od kilku tygodni na mazowieckich torach można też spotkać inne nowoczesne składy - to tzw. Flirty montowane w Siedlcach przez firmę Stadler. Do końca roku będzie ich dziesięć. Żeby w środku nie było zbyt ciasno, najpewniej zostaną połączone w pary.

Te zakupy to jednak wciąż kropla w morzu potrzeb. Jeszcze przez wiele lat na torach będą dominować elektryczne składy typu EN 57, których konstrukcja powstała w latach 50. ubiegłego wieku. Mimo że część z nich udało się zmodernizować, nadal oferują niezbyt dobre warunki podróżowania - są głośne i mają kiepskie przyspieszenie.

Koleje Mazowieckie w najbliższych tygodniach chcą jednak ogłosić następny przetarg - na 16 elektrycznych składów, które mają kursować między lotniskami na Okęciu i w Modlinie.


Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]

W czym rzecz? Ano w tym ze nasze mazowieckie push&pulle to beda tylko pulle, bo niestety ale kabina sterownicza, ktora pozwala na wykorzystanie lokomotywy na koncu skladu nie bedzie wykorzystana a to tylko dlatego, ze poczciwe lokomotywy EU07 maja konstrukcje z lat 60 a wtedy niestety nie snilo sie nikomu o sterowaniu lokomotywa z innego miejsca niz jej kabina.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:03, 05 Sie 2008 Zobacz profil autora
mieszkaniec




Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Czytaliście dzisiejszy Super Expres?
Ogladaliście wczoraj telewizję?

Koleje Mazowieckie zakupiły nowe składyo których wspominał Odol.
Tylko jest jedem problem, nowe skaldy maja 3,30 m wyskosci a tunel srednicowy w Warszawie 3,15m i jest afera!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odol, to sobie nowymi skladami nie pojezdzimy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszkaniec dnia Pon 13:48, 11 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Pon 13:47, 11 Sie 2008 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Tak ale juz slyszalem wersje, ze te sklady beda puszczane tunelem dalekobieznym a tam jest troche wiecej miejsca, zreszta to wiele nie zmienia bo Ochota, Powisle i Stadion beda pominiete.
Z drugiej jednak strony mnie to troche dziwi, bo w rozkladzie jazdy 2006/07 linia Warszawa - Radom byla obslugiwana dwoma obiegami zestawionymi z wagonow pietrowych (tzw. Bdh), ktore byly (tylko ze jakies 30 lat temu) wyprodukowane lrzez te sama niemiecka firme, ktora wyprodukowala obecne sklady dla KM. Z tego co wiem to wymiary tych wagonow (oprocz dlugosci) za wiele sie nie roznia. I nie bylo problemu bo pociagi Radom - Warszawa - Radom jezdzily normalnie linia srednicowa. Poczekamy, zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 15:42, 11 Sie 2008 Zobacz profil autora
mieszkaniec




Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
I korek się zrobi w tunelu dalekobieżnym.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 8:32, 12 Sie 2008 Zobacz profil autora
trycja




Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
No 15, czy 20 cm to niewielka różnica.
Podobna sytuacja była, tyle że w ruchu kołowym, w tunelach na Dźwigowej w Warszawie. Remont trwał i tłumaczono, że po to, żeby ruch ciężarowy obwodowo puścić, a tu co? Tunele za niskie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Wto 12:27, 12 Sie 2008 Zobacz profil autora
mieszkaniec




Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
jeden tunel za niski, ten dla pociągów osobowych, wyjezdzajacych ze Śródmieścia.

Przez ten drugi co odchodzi od Centralnego to ok.

Ale to co? Jeden pociąg z Sochaczewa bedzie jezdzil przez centralny z pominieciem Ochoty i Stadionu, a inny normalnie będzie jechał?
Bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:02, 12 Sie 2008 Zobacz profil autora
mieszkaniec




Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
trycja napisał:
No 15, czy 20 cm to niewielka różnica.
Podobna sytuacja była, tyle że w ruchu kołowym, w tunelach na Dźwigowej w Warszawie. Remont trwał i tłumaczono, że po to, żeby ruch ciężarowy obwodowo puścić, a tu co? Tunele za niskie Smile


Może pociągi za wysokie Very Happy
Tak tez mozna sobie to tłumaczyć.
Bo to pietrowy pociag jest, ten nowy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez mieszkaniec dnia Wto 13:04, 12 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Wto 13:04, 12 Sie 2008 Zobacz profil autora
mieszkaniec




Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 447
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

Post
W Sochaczewie Straż Pożarna tez nie ma takiego samochodu z wysiegnikiem zeby nie daj Boze gasic pozar na ostatnim pietrze "apartamentowca".
No i co? Nikt sobie nic z tego nie robi.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 13:06, 12 Sie 2008 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Oświadczenie Oddziału Regionalnego w Warszawie PKP PLK ws. tunelu średnicowego
W ostatnich dniach w mediach warszawskich pojawiły się liczne publikacje na temat tunelu linii średnicowej w aspekcie niemożności kursowania tą linią pociągów piętrowych typu push-pull zakupionych przez Koleje Mazowieckie. Winą za zaistniałą sytuację w całości obciążane są PKP Polskie Linie Kolejowe SA, informuje się też o wielu rzekomych błędach i niedociągnięciach mających miejsce w trakcie remontu tego obiektu - pisze w oświadczeniu rzecznik Oddziału Regionalnego w Warszawie PKP PLK, Marta Szklarek.

W związku z tym Oddział Regionalny w Warszawie PKP Polskie Linie Kolejowe SA uprzejmie informuje, że:

1. Tunel średnicowy dla linii podmiejskiej jest budowlą pochodzącą z lat 30. XX wieku. Jego podstawę stanowi płyta spągowa o grubości 40 cm. Kilkudziesięcioletnia eksploatacja spowodowała jej znaczną erozję, jednak usunięcie płyty nie było możliwe, gdyż groziłoby to zawaleniem się tunelu. W tej sytuacji jedyną możliwością było wylanie nowej warstwy betonu i ułożenie na niej toru bez podsypki. Wysokość tunelu nie jest jednakowa na całej długości - przed remontem wynosiła od 4,94 m do 5, 52 m, po remoncie wynosi od 4,92 m do 5,58 m. Jest ona determinowana przez dwa czynniki. Są to: od góry konstrukcja stropowa stanowiąca część jezdną ulicy Marszałkowskiej, od dołu kanały sanitarne (na wys. ulicy Kruczej i Nowego Światu) i zbudowane z cegły kamiennej, na których nie mogą być oparte żadne elementy torowiska, w związku z czym trzeba je było obudować. Wysokość, na jakiej zawieszona jest sieć trakcyjna, uzależniona jest od wysokości tunelu w danym miejscu, średnio wynosi ona około 4,80 m. Remont tunelu prowadzony był zgodnie z dokumentacją projektową i obowiązującymi normami.

2. Posiadane przez Koleje Mazowieckie świadectwo o dopuszczeniu do ruchu wydawane przez UTK jest ogólną decyzją o dopuszczeniu danego taboru do jazdy po torach na terenie Polski. W przypadku taboru nietypowego, przeznaczonego na odcinki o specyficznych warunkach technicznych, przewoźnik każdorazowo musi uzgodnić z PKP Polskie Linie Kolejowe SA możliwości eksploatacyjne na danej trasie. Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym PKP PLK SA wydało zgodę Kolejom Mazowieckim na kursowanie pociągów push–pull po wszystkich liniach aglomeracji warszawskiej z wyjątkiem linii średnicowej.


Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]

No i wszystko jasne pietrusy nie wjada do tunelu srednicowego. Tlumaczenie PLK jest co najmniej smieszne bo wagony pietrowe to nie jest zaden specyficzny tabor, te wagony jak wiekszosc nowego taboru na swiecie spelniaja norme UIC, co oznacza, ze "zmieszcza sie" na normalnych szlakach w calej Europie (oprocz Wielkiej Brytanii). Kolejny przyklad, ze PKP to jakis kosmos. W internecie znalazlem taki komentarz: Najpierw byl chaos a w Polsce PKP jest nadal.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 18:51, 12 Sie 2008 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Od 14 grudnia wchodzi w zycie nowy rozklad jazdy pociagow, no i zmieni sie troszke tez u nas w Teresinie, mianowicie w koncu zagoszcza u nas slawne nie mieszczace sie w tunelu srednicowym pietrusy. Na wagonach bombrdiera beda obslugiwane nastepujace kursy:
Teresin 7.04 - Warszawa Centralna 7.40 (przj.) - pociag kursuje od Pon do Sob, zatrzymuje sie tylko w Bloniu i dopiero w Warszawie
Teresin 19.28 - Warszawa Centralna 20.15 (przyjazd) - kursuje od Pon do Sob, zatrzymuje sie na kazdym przystanku osobowym.
Warszawa Centralna 18.05 (odjazd) - Teresin 18.39 - kursuje Pon - Pt oraz w Niedziele, zatrzymuje sie tylko w Bloniu.
Warszawa Centralna 21.35 (odjazd) - Teresin 22.22 - w rozkladzzie jest napisane ze kursuje tylko w Czwartki, ale nie wiem czy to nie jest jakis blad, bo jakos wrocic musi (nocuje w Sochaczewie) wydaje mi sie ze powinno byc od Pon do Pt. Kursuje jako normalny osobowy.


Post został pochwalony 0 razy
Sob 16:07, 06 Gru 2008 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Cała reszta Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 4 z 5

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin