Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna Forum mieszkańców Teresina
Wirtualny Teresin w opiniach mieszkanców
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Kupili byla apteke

 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Gmina Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Kupili byla apteke
Autor Wiadomość
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post Kupili byla apteke
Kiedyś była tam apteka. Dziś mieści się jeden gminny referat i ośrodek pomocy społecznej. Mowa o budynku przy Urzędzie Gminy w Teresinie. Obiekt należy do łódzkiej firmy farmaceutycznej. Gmina chce go kupić. Podjęte negocjacje zbiły cenę o 60 tys. zł. Czy ten wydatek jest jednak naprawdę konieczny?
Takich wątpliwości nie mieli gminni radni, którzy podczas sesji, w piątek 14 sierpnia, jednogłośnie zezwolili na zakup. Tylko jedna osoba wstrzymała się od głosu.
Budynek, o którym mowa, znajduje się przy ulicy Zielonej i sąsiaduje z budynkiem Urzędu Gminy. Kiedyś funkcjonowała w nim apteka, obecnie pracują Referat Gospodarki Komunalnej i Przestrzennej Urzędu Gminy w Teresinie oraz Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej.
Obiekt posiada w użytkowaniu wieczystym Przedsiębiorstwo Zaopatrzenia Farmaceutycznego Cefarm z siedzibą w Łodzi. Gmina wynajmuje go, płacąc firmie comiesięczny czynsz.
Budynek stoi na działce o powierzchni 734 m2. Oprócz niego znajduje się tam jeszcze budynek gospodarczy. Powierzchnia użytkowa głównego budynku, bez piwnic i obiektu gospodarczego, wynosi 153 m2.
Pierwotnie Cefarm chciał za nieruchomość 450 tys. zł. Negocjacje przyniosły jednak obniżenie ceny. Gmina zapłaci 390 tys. zł. Dokonana jakiś czas temu przez samorząd wycena działki wynosi 84 tys. zł, czyli sam obiekt kosztował będzie jakieś 306 tys. zł.
Jak poinformowano radnych podczas sesji, kwota ta wydaje się korzystna. Sprzedawane nie tak dawno na terenie gminy nieruchomości, kosztowały od 2,5 do 3 tys. zł za 1 m2. Patrząc na powierzchnię użytkową obiektu i odejmując szacunkową cenę działki, gmina zapłaci 2 tys. zł za metr kwadratowy.
Czy jednak ten zakup jest konieczny? Wszak nikt samorządowych referatów z budynku nie wyrzuca. Nie lepiej byłoby spożytkować tę kwotę na kolejny chodnik, asfalt czy uliczne oświetlenie?
Wicewójt Marek Jaworski uważa, że zakup jest jak najbardziej wskazany. Gmina i tak płaciła firmie comiesięczną dzierżawę, co przez lata dawało sporą kwotę. Obecnie będzie to koszt jednorazowy, który w perspektywie lat przyniesie oszczędności: – W budynku Urzędu Gminy już dziś jest bardzo ciasno. Nie widzę możliwości, byśmy zrezygnowali zupełnie z poaptecznego obiektu i przenieśli te dwa referaty. Ponadto, kiedy obiekt nie należy do nas, nie możemy wykonać w nim żadnych remontów i inwestycji. Gdy będzie nasz, wreszcie będziemy mogli coś w nim zrobić.
Najpilniejsze są podstawowe remonty gospodarcze – malowanie itd. W perspektywie zaś docieplenie i zagospodarowanie terenu wokół.
wcz


Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:02, 21 Sie 2009 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Gmina Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin