Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna Forum mieszkańców Teresina
Wirtualny Teresin w opiniach mieszkanców
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Nie ma przejścia dla dzieciaków do szkoły [Remont XX-lecia]
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Gmina Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Nie ma przejścia dla dzieciaków do szkoły [Remont XX-lecia]
Autor Wiadomość
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Firma, ktora robi remont XX-lecia stwierdzila, ze juz wszystko jest ok i poprosila o odbior kogos z powiatu plus jakas osoba z gminy. Na szczescie ten ktos wykazal sie umiejetnoscia logicznego myslenia i powiedzial "NIE", i ze na odbior nie maja co liczyc zanim wiosna nie nadejdzie, bo wtedy bedzie mozna znalesc ewentualne niedorobki.

Mnie tylko zastanawia jak oni skonczyli, skoro sam poczatek ulicy od strony magazynow to jedna wielka dziura, a po przejechaniu 30 metrow ukazuje sie (daje sie tez odczuc) pieny "kraweznik w poprzek drogi" Very Happy
I to tak ma juz zostac? :O


Post został pochwalony 0 razy
Nie 22:51, 02 Sty 2011 Zobacz profil autora
Ketjow




Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Pozwoliłem sobie skopiować z forum Pana Sz.Z. bardzo ciekawy artykuł, warto abyście to przeczytali.
Nie jestem zwolennikiem tego Pana, ale jest tu wiele słusznej racji .
Panie Sz.proszę mi wybaczyć , jakby się okazało , że nie zyczy sobie Pan, proszę napisać.
"01.01.2011 18:34 0 Nowoczesna technologia, czy wielka ściema?
Nowoczesna technologia, czy wielka ściema?

Od pół roku modernizowana jest aleja XX-lecia w Teresinie. Inwestycja ta miała być zrealizowana przez Starostwo Powiatowe w Sochaczewie za kwotę około 3,5 mln. złotych. Połowa tych środków miała pochodzić z dotacji wojewody, zaś pozostałą część miała pokryć Gmina Teresin i w niewielkiej kwocie Starostwo Powiatowe.
Ponieważ sposób realizacji tej inwestycji od miesięcy bulwersuje mieszkańców gminy Teresin, natychmiast po zaprzysiężeniu na radnego powiatowego, zainteresowałem się sprawą w zakresie powierzonych mi obowiązków.
Przetarg na realizację tej inwestycji rozstrzygnięto 30 czerwca 2010r., a umowę podpisano 12 lipca. Termin realizacji określono na 15 listopada br.. Tak więc czasu na realizację zadania było aż nad to. Piszę tak nie tylko dlatego, że bez problemu można w ciągu pięciu miesięcy zrealizować przewidziany w inwestycji zakres prac, ale dlatego, że nie dopuszczalne jest, aby utrudnienia na tak uczęszczanej drodze trwały aż tak długo. Dlatego też jako fałsz i zwykłe „propagandziarskie”, przedwyborcze nadużycie należy uznać tłumaczenie Powiatowego Zarządu Dróg w listopadowym „Prosto z Gminy”, pod którym zresztą nikt się nie podpisał.
Na sesji Rady Powiatu w dniu 28 grudnia dowiedzieliśmy się w odpowiedzi na moje zapytanie, że aby uzyskać dotację, inwestycja musi być zakończona do końca roku, czyli w ciągu trzech dni. Dlatego właśnie mogliście państwo obserwować (nie wątpię, że przecierając oczy ze zdumienia), jak w dziesięciostopniowym mrozie leje się asfalt na ulicach Teresina. Tego jeszcze nie było. 28.12.2010r. pani dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg utrzymywała w rozmowie ze mną, że inwestycja zostanie zakończona do końca grudnia, a wykonawca zapewnia ją o nowoczesności i skuteczności technologii stosowanej przy realizacji prac.
Zaraz po sesji Rady Powiatu pojechałem na aleję XX-lecia (godz. 15.30, -10°C). Trwało wylewanie asfaltu. Droga zastawiona w poprzek dostawczym samochodem wykonawcy. Żadnych znaków i organizacji ruchu. Zdenerwowani kierowcy zmuszeni do stania w korku i zawracania na nieprzejezdnej drodze. Podszedłem do grupki pracowników marznących i zmuszonych do oczekiwania na spóźniający się asfalt. Pytam.: „Ponoć stosujecie tu panowie jakieś podgrzewacze, nowoczesną technologię?” Chwila zastanowienia i jeden z pracowników odpowiada.: „Nie będziemy walić głupa. To jedna wielka ściema”. Pytam dalej.: „To w -10°C można lać asfalt?” Odpowiedź.: „Absolutnie, nie można”. „To czemu to robicie?” „Kazali nam to robimy, a o resztę to pan pyta tego co siedzi tam w tej Skodzie. Z resztą on też o niczym nie decyduje”. Pytam dalej.: „To co z tego wyjdzie?” Usłyszałem.: „Na wiosnę przyjdzie maszyna, sfrezuje i zrobi się od nowa”.
30 grudnia o godz.7.15 otrzymałem telefoniczną informację z Powiatowego Zarządu Dróg (stało się to na wcześniejszą moją prośbę), że „odbiór prac na alei XX-lecia ma się odbyć dziś o godz.10.30.” Stawiłem się o wskazanej godzinie. Przybył przedstawiciel wykonawcy, inspektor nadzoru, pani dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg i przedstawiciel Expressu Sochaczewskiego. Do ostatniej chwili trwały konsultacje telefoniczne przedstawiciela inwestora. Odbiór odwołano z powodu: „braku reprezentanta gminy Teresin i braków w wykonaniu zadania widocznych gołym okiem nawet spod warstwy śniegu”. Stosowny protokół miano sporządzić.
Co dalej? 7 stycznia 2011r. powinienem otrzymać pisemną odpowiedź na interpelację w tej sprawie od starosty Korysia, a wraz z nią dzienniki budowy i korespondencję pomiędzy Starostwem czyli inwestorem i wykonawcą. Zobaczymy „co w tej trawie naprawdę piszczy” i co zrobił i zrobi „teresiński” starosta. Gdzie skończyły się tu „nowoczesne technologie”, a gdzie zaczęła się „wielka ściema”.
Informacje będę przekazywał na bieżąco.
Pozdrawiam. Sz. Z.


Post został pochwalony 0 razy
Nie 23:37, 02 Sty 2011 Zobacz profil autora
Ketjow




Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
"Uzyskałam informację w Powiatowym Zarządzie Dróg w Sochaczeiwe, że światła zostaną włączone, jak tylko zakończone zostaną prace przy studzienkach. Powinno to nastapić w krótkim czasie. Zobaczymy !

_________________
Agnieszka Ptaszkiewicz "


Jak widzimy krótki czas to nie jest, a prace przy studzienkach niby zakończone.

Czy nie ma "BATA" na kogo trzeba ,żeby światła w końcu się pojawiły ?


Post został pochwalony 0 razy
Pon 8:26, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Agnieszka Ptaszkiewicz




Dołączył: 17 Lis 2010
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
Sygnalizacja powinna już działać. Teraz to już chyba nie ma żadnego wytłumaczenia.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 10:53, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Darek Marek




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Co do Al. XX-lecia to jest to kompletna kompromitacja ludzi odpowiedzialnych za tę inwestycję. Nie trzeba być radnym powiatowym, żeby wiedzieć tę indolencję. Ale i tak pewnie w najbliższych wydaniach gazety naszych władz gminnych okrzyknięte to zostanie wielkim sukcesem z zatroskanym obliczem zapracowanego wójta w tle.
Nowoczesne technologie i terminowość wykonania ha, ha, ha ..... Tereaz już jest po wyborach ..... Czy oglądaliście film "Ranczo" ? ....


Post został pochwalony 0 razy
Pon 11:26, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Ale bzdury. Reprezentatnt naszej gminy mial byc tam tylko dlatego, ze droga przechodzi przez jej teren, ja nie znalazlem zadnej informacji na temat tego, zeby gmina Teresin w jakikolwiek sposob sie do tego dokladala.

Druga sprawa jest frezowanie na wiosne, nie jest to zadna nowosc bo bylo wiadomo od samego poczatku budowy, ze tak wlasnie bedzie i zostalo to uwzglednione przez wykonawce, wiec szukanie afery na sile jest marna prowokacja.
Zreszta licze na to frezowanie i poprawki bo tak jak pisalem powyzej, XX-lecia od strony magazynow (na wysokosci blokow) to jakas pomylka Wink

Ja tez myslalem, ze w taki mroz robot budowlanych sie nie prowadzi, z tym, ze ja, podobnie jak cala reszta teoretykow, nie jestem budowlancem i pojecie mam o tym raczej podstawowe. Skoro nie mozna, to dlaczego wciaz trwaja prace przy budowie mostu polnocnego w Warszawie, tunelu kolejowego na lotnsko (metoda odkrywkowa) czy II linii metra (calkowicie pod ziemia). Czy to znaczy, ze wszedzie dookola odwala sie fuszerke? A moze oznacza to, ze dzisiejsze technologie pozwalaja na wykonywanie prac w takich warunkach?

Pan Sz. Z. jest slabym partnerem do rozmowy bo poza jego oszczerstwami nie ida zadne konkretne dowody, wiec uwazam, ze nie ma sensu na taka "walke z wiatrakami". Czytuje jego bloga dosc regularnie i szczerze dziwie sie, ze znajuje on zwolennikow polityki zalanej taka iloscia zolci.

Natomiast co do swiatel, to uwazam, ze jest to nie dopuszczalne.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 12:59, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Darek Marek




Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

Post
Myślę, że ten gość, tzn. SZ. Z. ma akurat w tym temacie dużo racji. Nie sądzę, aby w Teresinie stosowano metody technologiczne z budowy metra czy mostów w Warszawie, tym bardziej, że realizacja założonych terminów czy organizacja pracy na pewno o tym nie świadczą - to nie ta półka... Już w przeszłości miejscowi "specjaliści" udowodnili kompetencje w zakresie wykonastwa i nadzoru nad wykonywaniem nawierzchni ulic na terenie naszej gminy. A tak nawiasem, to nawet rozumiem stanowisko Odola w tych tematach. "Klient płaci, klient wymaga", ale odrobina bezstronności czy rzetelnosci dziennikarskiej to by się przydało. A jak ktoś bliżej przyjrzy się takim sprawom z boku to i dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Pon 14:15, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Ale z drugiej strony caly ten balagan nie jest z winy gminy. To starostwo oglosilo przetarg i to starostwo wybralo taka a nie inna firme do wykonania tej drogi. Wiec najpierw powinnismy miec pretensje do wykonawcy a potem do zleceniodawcy. Do gminy to mozna miec tylko pretensje, za to, ze nie potrafi wyegzekwowac porzadku na swoim wlasnym terenie.

Proponuje zreszta zajrzec do zrodla Wink



OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU– ROBOTY BUDOWLANE

dot. zamówienia publicznego

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W SOCHACZEWIE

ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA:

„Przebudowę drogi powiatowej nr 3848W Topołowa - Teresin Aleja XX - lecia w miejscowości Teresin w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”

1. Zamawiający

Powiatowy Zarząd Dróg w Sochaczewie, ul. Gwardyjska 10, 96-500 Sochaczew,

Osoby do kontaktów: 1) w sprawach formalnych – Marta Drązikowska-Grad,

2) w sprawach merytorycznych – Danuta Kamińska

tel.: (046) 862-25-68 faks: (046) 862-21-46, e-mail : [link widoczny dla zalogowanych]

Rodzaj zamawiającego – administracja samorządowa

2. Przedmiot zamówienia

1. Nazwa zamówienia: „Przebudowa drogi powiatowej nr 3848W Topołowa - Teresin Aleja XX - lecia w miejscowości Teresin w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”.

2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

3. Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 3848W (stare numery 3830W i 3831W) Topołowa - Teresin Aleja XX - lecia w miejscowości Teresin o łącznej długości 2 108,67 mb obejmująca swym zakresem:

- wymianę konstrukcji nawierzchni na nową w miejscach jej całkowitej degradacji;

- rozbiórkę pasa nawierzchni w obrębie wykonywanej kanalizacji deszczowej i w miejscach wymiany warstw konstrukcyjnych nawierzchni;

- wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego w miejscach wymiany warstw konstrukcyjnych nawierzchni oraz w miejscach projektowanej kanalizacji deszczowej, pod zatoki i chodniki;

- ułożenie warstwy wiążącej o grubości 8 cm na powierzchniach, gdzie wymieniono warstwę konstrukcyjną i kanalizację deszczową;

- wymianę warstwy ścieralnej grubości 5 cm po uprzednim sfrezowaniu;

- budowę odcinków chodników łączących istniejące chodniki z projektowanymi przejściami dla pieszych;

- budowę zatok postojowych;

- korektę łuków na skrzyżowaniach;

- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;

- wykonanie barier ochronnych wzdłuż chodników;

- odwodnienie pasa drogowego – budowa kanalizacji deszczowej;

- wykonanie studni kablowych i kanalizacji telefonicznej 2-otworowej wraz z demontażem istniejącego odcinka kanalizacji telefonicznej oraz rozbiórkę i odtworzenie istniejącego chodnika.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.

4. Wspólny słownik zamówień (CPV):

45233220-7 Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45232310-8 Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

5. Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.

6. Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej.

7. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających na warunkach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych.

3. Wadium:

1. Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).

2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru wykonawcy:

a. pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:

Powiatowego Zarządu Dróg w Sochaczewie

Nr konta 53 9283 0006 0011 2846 2000 0010,

b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c. gwarancjach bankowych;

d. gwarancjach ubezpieczeniowych;

e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275).

3. Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i obejmować cały okres związania ofertą.

4. Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.

5. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

6. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

7. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

9. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

10. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy:

a. odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie;

b. nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

c. zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

4. Termin wykonania zamówienia: do 15 listopada 2010 r.

5. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

· posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

· posiadania wiedzy i doświadczenia;

· dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

· sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2) W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

1.Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

2.Wiedza i doświadczenie:

Wykonawca winien wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych:

- jednej roboty budowlanej polegającej na przebudowie lub budowie drogi o długości co najmniej 1 000 mb wraz z budową kanalizacji deszczowej,

- jednej roboty budowlanej polegającej na przebudowie lub budowie drogi o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto,

oraz załączyć dokument potwierdzający, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

3. Potencjał techniczny:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

4.Osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował odpowiednio wykwalifikowanym kluczowym personelem, odpowiedzialnym za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającym wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia w danej specjalności w celu obsadzenia niżej podanych stanowisk:

Stanowisko: Kierownik budowy

Wymagane uprawnienia/wykształcenie: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

Minimalna liczba osób: 1

Minimalne doświadczenie zawodowe: 2 zadania z zakresu budowy lub przebudowy drogi o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto każde

Całkowite doświadczenie zawodowe – min. 5 lat, dla podobnych robót – min. 3 lata

Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia w specjalności drogowej do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i kierowania robotami w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:

Wykonawca winien dysponować własnymi środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 3 000 000 zł.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

Wykonawca, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony z postępowania.

6. Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:

A. W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

2. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
3. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

4. Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

B. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.

2. Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.

3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

5. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

6. Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji (części) zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt B.

C. Dokumenty podmiotów zagranicznych:

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.

D. Inne dokumenty:

Oferta powinna zawierać prawidłowo wypełnione następujące dokumenty i oświadczenia:

1. Formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ).

2. Kosztorysy ofertowe – 2 szt. (załącznik nr 1A do SIWZ). 3. Harmonogram rzeczowo - finansowy z terminami zakończenia poszczególnych robót (załącznik nr 1B do SIWZ).

4. Ogólny harmonogram realizacji zadania (załącznik nr 2 do SIWZ).

5. Zaakceptowany projekt umowy - akceptacja warunków zawartych w projekcie umowy wyrażona jest poprzez parafowanie przez osoby upoważnione do reprezentowania firmy lub przez pełnomocnika każdej strony projektu umowy.

6. Dowód wpłacenia /wniesienia/ wadium.

7. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik.

7. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony

8. Kryteria oceny ofert: cena – waga 100%

9. Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej: [link widoczny dla zalogowanych] Specyfikację można również uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Sochaczewie, ul. Gwardyjska 10, 96-500 Sochaczew.

10. Termin i miejsce składania ofert : 30.06.2010 r., godz. 10:00, siedziba zamawiającego, pok. nr 8

Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 30.06.2010 r., godz. 10:30, siedziba zamawiającego, pok. nr 7

11. Termin związania ofertą: liczba dni: 30 od ostatecznego terminu składania ofert.

12. Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia.

Przedłużenie terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku, gdy wykonawca będzie miał opóźnienie w realizacji umowy z któregokolwiek z powodów wymienionych poniżej:

a) wyjątkowo niesprzyjające warunki pogodowe w kraju,

b) niedopełnienie przez zamawiającego jego obowiązków wynikających z umowy,

c) jakiekolwiek zawieszenie wykonywania prac nie spowodowane uchybieniami wykonawcy,

d) siła wyższa.

13. Inne informacje:

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Projekt/program nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.

Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 16.06.2010 r.

Sochaczew, dnia 16.06.2010 r.

Zatwierdził:

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg

w Sochaczewie

Małgorzata Dębowska



Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]


No i tu jeszcze dwa dosyc istotne dokumenty (nie da se kopiowac bo to skany)
Informacja o wyborze najkorzystniejszej ofert (pdf)
[link widoczny dla zalogowanych]

Oraz ogloszenie o zawarciu umowy (obraz jpg) nie wstawiam bo forum sie rozjezdza Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
[/url]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odol dnia Pon 15:58, 03 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pon 15:57, 03 Sty 2011 Zobacz profil autora
Ketjow




Dołączył: 05 Lis 2010
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3

Post
ŚWIATŁA PRZY SZKOLE ZOSTAŁY DZIŚ WŁĄCZONE- brawo !!!

Jak widać nasze forum jest bardzo skuteczne.


Post został pochwalony 0 razy
Wto 20:13, 04 Sty 2011 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Troche nam sie watki zdublowaly i to z mojej winy chyba Rolling Eyes
Tak wiec pozwolilem sobie zmienic nazwe watku i od tej chwili uznajemy go za jedyny na ten temat.

Ponizej skopiowialem post @Wojciecha Traczyka z jeszcze innego watku, lecz na ten sam temat Wink

Wojciech Traczyk napisał:
"Sochaczewskie starostwo nie ma zamiaru zapłacić za modernizację Alei XX-lecia w Teresinie. Wykonawca nie zrealizował zadania w wyznaczonym terminie. By zdążyć do końca roku, kładł asfalt w największe mrozy. Gmina Teresin wycofała się z finansowania tej inwestycji.
Całe przedsięwzięcie kosztować miało 2 mln 800 tys. zł. Kwotę 1 mln 400 tys. zł, dawała na ten cel gmina Teresin. Dzięki temu, udało się zdobyć dotację w kwocie 2 mln zł, z tzw. „schetynówki”. Prace zakończyć się miały w listopadzie. W sytuacji, gdy gmina Teresin wycofała się z finansowania, starostwo nie ma wkładu własnego i dotacja przejdzie koło nosa. – To jest już problem powiatu – powiedział Expressowi Marek Olechowski, wójt gminy Teresin. – Nie ma takiej technologii, która pozwalałaby lać asfalt przy mrozie rzędu minus 15 stopni.
Gmina kilkakrotnie zwracała bowiem uwagę, że terminowe wykonanie inwestycji jest zagrożoneŁ – Myślę, że w takiej sytuacji droga powinna zostać przekazana za darmo, a starostwo wejdzie w spór sądowy z wykonawcą. Naszą rolą jest obserwować i nie dawać tych pieniędzy – zajmuje stanowisko Olechowski.
Jeśli wykonawcy udałoby się zakończyć prace do 31 grudnia, powiat otrzymałby dofinansowanie. Małgorzata Dębowska, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg, mówiła Expressowi pod koniec grudnia, że na drodze zastosowano nowoczesną technologię, polegającą na podgrzewaniu podłoża przed wylaniem asfaltu. W czwartek, 30 grudnia starostwo próbowało dokonać odbioru drogi (na zdjęciu), jednak nie było to możliwe, gdyż na odbiorze nie pojawił się nikt z gminy Teresin.
Co zatem zrobi teraz sochaczewskie starostwo? – Pewne jest już, że za tę inwestycję nie zapłacimy. W środę, 5 stycznia spotykamy się z wykonawcą. Albo zawrzemy ugodę, albo sprawa trafi do sądu – powiedział Expressowi wicestarosta Janusz Ciura."
Źródło [link widoczny dla zalogowanych]



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez odol dnia Pią 19:54, 07 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Pią 19:51, 07 Sty 2011 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Gmina Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 4 z 8

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin