Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna Forum mieszkańców Teresina
Wirtualny Teresin w opiniach mieszkanców
RejestracjaSzukajFAQUżytkownicyGrupyGalerieZaloguj
Autobusy i tramwaje ;)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
 
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Politycznie Zobacz poprzedni temat
Zobacz następny temat
Autobusy i tramwaje ;)
Autor Wiadomość
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
moldorf napisał:
pójdźmy na kompromis
powiedzmy że tramwaje sa u nas od stu lat (nie chce mi sie tego sprawdzać) więc dajmy teraz sto lat przeciwnikom tramwajów (takim jak ja) jeżeli po stu latach My Was nie przekonamy że lepiej jest bez nich to zgoda w 2110 roku przyznam Ci racje Smile ok? Wy (czyli ludzie którzy są za tramwajami) nie zdołaliście przekonać (sam napisałeś wcześniej) społeczeństwa przez taki długi czas dajcie teraz szanse przeciwnikom żeby było sprawiedliwie.
Napisałeś - jesszcze parę lat minie zanim społeczeństrwo zrozumie... - czyli ile mamy jeszcze czekać następne 100 lat (czy tam 80 - bez różnicy)?


Ta, przed 1990 rokiem wszyscy mieli samochody i mielismy pelno przeciwnikow tramwajow i ogolnie pojetej komunikacji pulblicznej Wink


moldorf napisał:

napisz mi konkretnie bo ja Ci pisze że jak zlikwidujemy tramwaje lub przestaniemy blokować pasy ruchu dla nich, od razu rozlużnią się ulice, jestem konkretny, a Ty cały czas piszesz, jeszcze dotacje,jak bedzie coś to dotacje mniejsze, parę lat minie, społeczeństwo nie zrozumiało, podajesz liczby, które są nie do obliczenia, bo nie wiesz ile faktycznie jeżdzi ludzi w tramwaju, może jedna a może 300, a ja Ci podaje fakty - że tramwaj przejeźda i przez 10 min powietrze blokuje jeden pas ruchu czyli przynajmniej 1/3 Warszawy jest zablokowana.


Ja Ci podaje liczby, ktore obrazuja realna przepustowosc odcinka o ktorym pisalem powyzej. Jezeli wymagasz, zebym pisal konkretnie to sam tez zacznij bo jak dotad rozmawiamy o odcinku Centrum - Dw. Centralny, gdzie w ciagu godziny w jedna strone przejezdza 45 tramwajow, czy to nam daje 10 minut pustej przestrzeni? :0

moldorf napisał:

jeżeli jesteś (ja nie jestem) za demokracją to powinieneś wziąć pod uwagę że większość społeczeństwa nie jeździ tym g...em, tylko woli jechać wygodnie samochodem, więc jeżeli ta większość nie daje się przekonać to myślę że powinno być tak jak chce większość a nie urzędasy, wydaje mi się że większość rządzi a nie mniejszość


Wiekszosc tez chciala zeby krzyz pod palacem pozostal Wink


Na deser mam dla Ciebie artykul jaki opublikowal dzis portal Rynek Kolejowy.
Janusz Korwin-Mikke ogłosił na konferencji prasowej, że będzie kandydował na prezydenta Warszawy. – Będę prezydentem ludzi, którzy mają samochody – zapowiedział kontrowersyjny polityk – informuje „Gazeta Wyborcza”.

Głównym punktem programu kandydata jest komunikacja miejska. Jak twierdzi Korwin-Mikke, kierowcy są przez obecną prezydent Warszawy „bezlitośnie tępieni” i pierwszym, co zrobi będzie wyrzucenie z pracy osoby, która odpowiada za stan komunikacji w mieście – czytamy w „GW”.

Korwin-Mikke skrytykował m.in. utworzone niedawno buspasy. Dostało się też tramwajom, które według kandydata są XIX-wiecznym zabytkiem. Opowiada się za ich likwidacją wszędzie tam, gdzie są one przeszkodą dla ruchu samochodów i autobusów.


Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Czw 18:38, 26 Sie 2010 Zobacz profil autora
moldorf




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Teresin

Post
1) zgadza się w Polsce dotyczy to 20 lat Smile, to w ramach sprawiedliwości zlikwidyjmy tramwaje w Polsce na 20 lat (ogólnie pisze o zasadności tramwai w transporcie nie skupiam się na Polsce, ale jezeli chodzi o nasz ogródek to masz racje)

2)jeszcze jedno powiedz mi (bo ja nie sprawdzałem) moze wiesz czy istnieje jakieś Państwo, stolica, miasto na swiecie które. nie ma a dąży do założenia torowisk tramwajowych, bo np wiadomo ze przyszłość to metro i wszystkie miasta większe dążą do budowy metra, autostrady równiez, każdy kraj daży do budowy autostrad, a czy istnieją miejsca gdzie nie ma torowisk a dana społeczność ślini się na założenie tego "cudnego" rozwiązania problemu korków, na danym terenie? bo to również wskaźnik tego kto ma z nas racje
jak byś wiedział to daj linka to poczytam

3) cały punkt brzmi z korwina:
"Warszawa musi stać się miastem nowoczesnym. Tramwaje-zawalidrogi muszą zniknąć z ulic miasta – z wyjątkiem tras, gdzie ich torowiska nie tamują ruchu. W USA tramwaje są tylko w San Francisco (zabytek na sznurku), Nowym Orleanie i Atlancie.... Autobus ma tę przewagę nad tramwajem, że po jego „torowisku” mogą jeździć inne pojazdy, że w każdej chwili może ominąć zator, zjechać do zajezdni nie blokując trasy itd."

ja przeczytałem to dzisiaj, a takie samo zdanie mam od zawsze, dlatego że jest to widoczne na kilometr że to blokuje ruch, tworzą korki i tyle, tak samo jak bus pasy, nie ma tu dyskusji


Post został pochwalony 0 razy
Pią 9:01, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Co do powstawania nowych linii:
1. Sztokholm - tu wprowadzono kursowanie tramwaju po zabytkowej linii, ktora wczesniej sluzyla tylko jako weekondowo turystyczna.

Powrót tramwajów do centrum Sztokholmu

21 sierpnia uruchomiona została śródmiejska linia tramwajowa Spårväg City. Zmodernizowana linia nr 7 powstała na bazie istniejącej dotychczas jako historyczna trasy tramwajowej Djurgården, wykorzystywanej tylko w sezonie turystycznym - informuje "Railway Gazette".

Na razie na trasie wykorzystywane są wypożyczone wagony Flexity Classic – 3 z Frankfurtu i 3 z Norrkoping. Sztokholmski zarząd komunikacji SL powierzył obsługę trasy operatorowi historycznego tramwaju Stockholms Spårvägar. Nowe wagony Flexity Classic powinny zostać dostarczone do Sztokholmu między marcem a lipcem 2011 roku.

Trasa tramwajowa Norrmalmstorg – Waldemarsudde została reaktywowana jako linia retro w 1991 roku. Po przebudowie zabytkowe wagony będą nią nadal kursować jako linia 7N w weekendy.
(źródło: Railway Gazette / jw, Rynek Kolejowy, 23 sierpnia 2010)



To z tych nowszych no i na istniejacych torach. Drugim miastem jest Edynburg, sam widzialem poczatek prac widzielm tez pierwsze efekty (gotowe torowisko w ciagu Princes street, wtopione w asfalt a wiec dzielone wspolnie z ruchem kolowym). Takze prace w rejonie lotniska sa juz na dosyc zaawansowanym stadium (ostatnio bylem tam 2 tygodnie temu). Tak wiec Edynburg jest miastem, ktore wkrzesza tramwaje (zlikwidowali je w 1956 roku i teraz buduja od nowa)
Wiecej informacji na ten temat znajdziesz tu:
[link widoczny dla zalogowanych] w jezyku agielskim
[link widoczny dla zalogowanych] serwis wikipedia, jezyl polski.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 11:20, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
moldorf




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Teresin

Post
1) "Zmodernizowana linia nr 7 powstała na bazie istniejącej dotychczas jako historyczna trasy tramwajowej Djurgården"
to niej jest kładzenie nowych torowisk tylko modernizacja starych, to i nasi idioci to teraz robią, ja szukam idiotów którzy blokują 1/3 miasta i kłada od nowa torowiska

2) "gotowe torowisko w ciagu Princes street, wtopione w asfalt a wiec dzielone wspolnie z ruchem kolowym",
ten przykład się nie liczy, bo to nie jest blokowanie pasu ruchu, pisałem wcześniej że to nie ma nic z tworzeniem korków, korki tworzymy jak blokujemy pas

chce przykład miasta na świecie który nie ma wogóle torowisk i je zakłada jako wspaniały pomysł na zmniejszenie korków


Post został pochwalony 0 razy
Pią 13:28, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Podalem Ci powyzej, czytaj ze zrozumieniem.
Sztokholm - wczesniej nie uzywane, wiec rewitalizacja torowiska, po to, zeby wlaczyc je do siatki transportu publicznego.
Miasto ktore nie ma w ogole torowisk i buduje je od zera to:
Edynburg - Princes street to tylko przyklad, ktory widzialem, wydzielone torowisko powstaje w okolicach lotniska, bedzie przebiegalo wzdluz drogi dojazdowej do niego. Nie wiem jak reszta linii w drugiej czesci miasta bo nie bylem i nie widzialem.

Postaram sie jeszcze zorientowac jak to jest w Amsterdamie bo cos mi sie kojarzy, ze w styczniu widzialem tam tablice informacyjna o poczatku budowy nowej linii. Jak bede mial chwile to poszukam i wrzuce tu linka.
Z naszego podworka to miasta takie jak:
Bydgoszcz - nowa linia na lotnisko (budowa ma sie wkrotce zaczac)
Olsztyn - budowa torowiska od zera, wlasnie oglaszaja pierwsze przetargi.


Post został pochwalony 0 razy
Pią 15:19, 27 Sie 2010 Zobacz profil autora
moldorf




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Teresin

Post
wszedłem na forum olsztyna i... mozesz mieć racje

a to wypowiedzi mieszkańców:

27 sierpnia 2010 14:41:30 CEST #43949
MIASTO Z KRETYŃSKIMI POMYSŁAMI Z KRETYNEM NA CZELE! Tramwaje będą ciche jak szmer rozmowy - sranie w banie...PYTANIE: DLA KOGO ONE TAKIE CICHE BĘDĄ? Dla ludzi którzy nie będą w okolicy mieszkać ? wszystkie możliwe drogi Zapchane ...korek za korkiem i jeszcze na to wszystko TRAMWAJE ... GRATULUJE KRETYNOM ;] i tyle w temacie!

27 sierpnia 2010 15:51:33 CEST #43995
totalny kretynizm z debilizmem.I do tego jeszcze przyczyniają się mieszkańcy pro-tramwajowi.Cofamy się do XIX wieku!!Na 10-metrowe jezdni tramwaje ,kierowcy i jeszcze buspasy!!Większość ulic zdemolowana,chodniki polamane,doły ,góry,podskoki - patrz Wilczyńskiego.Brak nadzoru nad drzewami,trawą/Żołnierska przy Obserwatorium -trzeba kucać żeby przejść/Jednym słowem rozpierducha gospodarcza i lekceważenie mieszkańcow.Ja rozumiem ,tramwaje,ale dla aut trzy pasy w jedną i trzy spowrotem.A u nas 8 m.dla aut,10 m.chodnik i pas zieleni 3 m. ot polityka i myślenie !!

27 sierpnia 2010 14:07:12 CEST #43914
Obwodnice wybudujcie najpierw!!!!!!!!!!

27 sierpnia 2010 14:07:52 CEST #43915
To będzie największy błąd tego miasta....

z wypowiedzi pozytywnych to takie że w nowych tramwajach bedzie leciała muzyka, i wogóle fajnie się nimi jeździ, to jest dzisiejsza polityka, zero realizmy i myślenia


Post został pochwalony 0 razy
Sob 8:22, 28 Sie 2010 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Dobre te wypowiedzi. Z tym, ze wiesz, ja tez moge pogrzebac i znalesc wypowiedzi pozywywne na ten temat ale chyba nie o to chodzi Wink

Co do Olsztyna, to zgadzam sie, ze pomysl nie jest rewelacyjny. Olsztyn przede wszystkim powinien najpierw skupic sie na uspawnieniu istniejacej sieci komunikacyjnej bo ta troche kuleje. Dla podroznego przyjezdzajaceg pociagiem to koszmar. Informacja na dworcu kiepska, brak rozkladu jazdy autobusow miejskich po wyjsciu. Za to dookola pelno prywatnych busiarzy, w tym mozna sie troche pogubic. Przyjezdzajac PKSem tez nie jest lepiej bo D.A. jest zaraz obok stacji PKP (na przeciwko McDonalds) wiec stamtad i tak trzeba przejsc pod dworzec kolejowy zeby zlapac jakis autoubus do centrum.
Zreszta z tego co pamietam z fazy projektowania linii tramwajowej w Olsztynie to w wiekszosci bedzie ona poprowadzona pasem zieleni wiec w porownaniu z dzisiejszymi warunkami komunikacyjnym na ulicach zbyt wiele ona nie zmieni. Nie zmienia to faktu jednak, ze sam uwazam ten pomysl za niezbyt trafny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Sob 12:45, 28 Sie 2010 Zobacz profil autora
odol
Administrator



Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 1236
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Teresin

Post
Kolejne miasto, ktore zaczyna budowe linii tramwajowe to Cincinnati w USA:

USA: Cincinnati city council has authorised the use of $108m in grants and bonds for the proposed 9·7 km tram route connecting the Riverfront area of the city centre with the Uptown district near the University of Cincinnati.

The council's decision paves the way for construction to begin before the end of the year. The $128m project is being managed on a design-build-operate-maintain basis.

Officials have yet to decide between two possible alignments between Over-the-Rhine and Uptown. Both options have sharp curves and steep gradients. Planners are seeking technical advice from vehicle manufacturers and consulting local residents.


Zrodlo: [link widoczny dla zalogowanych]

Jak wynika z tekstu dzieki temu, ze wladze miasta zaakceptowaly przyznanie dotacji w wysoosci 108 milionow dolarow budowa bedzie mogla rozpoczac sie jeszcze w tym roku Wink


Post został pochwalony 0 razy
Śro 11:27, 01 Wrz 2010 Zobacz profil autora
moldorf




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 1/3
Skąd: Teresin

Post
tak ja czytaliśmy u korwina, w stanach prawie nie ma lini tramwajowych (bo to był kraj normalny i wolny od idiotów,swoich socjalistów trzymali w rezerwatach), teraz do władzy doszedł czerwony i stany przestają myśleć racjonalnie, zaczynają dotować wszystko łącznie z ludzmi którzy doprowadzili ich do ruiny (banki), więc nie zdziwiłoby mnie jakby Obama zaczął budować piramidy jako swój grobowiec.
ja kończe temat tutaj już nic nie ma do dodania

może niech admin przeniesie te tramwaje do jakiegoś innego postu bo z dziury budzetowej przeslismy na tramwaje Smile


Post został pochwalony 0 razy
Sob 7:58, 04 Wrz 2010 Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:    
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum mieszkańców Teresina Strona Główna » Politycznie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Strona 3 z 3

 
Skocz do: 
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Design by Freestyle XL / Music Lyrics.
Regulamin